got no real emotion.


Allt snack om att livet är kort och att man ska ta vara på dagen som det vore den sista, skitsnack! livet är relativt långt och om man gjort ett fel val får man leva med bördan i 50 år hädanefter. We all got ups and downs och vilken människa är det som fångar dagen eller carpe diem som man också uttrycker det? Vi lever i en liten bubbla, ett liv fullt med planering och oroan om vad ska hända inom de närmaste 10 åren. Seriöst, man vet nästan aldrig vilka strängar man ska spela på. Så istället för att chansa spelar man med säkra kort, allt för att undvika att få en joker. För ett felsteg kan medföra att hela ens värld rasar samman som kinesiska muren. Ens lilla värld måste jag betona! Om vi hade vetat att livet var kort hade vi tagit mer risker, inte levt ett liv i rutin och klaga på att man endast får tre dagar på sig att skriva en debattartikel. Ibland känns det som man tänker fyrkantigt, mycket snack men liten verkstad om inte annat! Sen måste jag tillägga att det finns så fruktansvärt många inskränkta och trångsynta människor som tror att världen står upp tack vare deras piedestal. Snälla, dra ut den ur röven så kanske all uppblåsthet rinner ur tillslut. Slopa eran osymatiska och jag-bryr-mig-inte-om-någon-annan-än-mig-själv attityd. what goes around comes around!

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg, förövrigt har jag nog ålderskris. Men nu måste jag cleana upp mitt rum för att sedan åka till stan & fika. Kan behövas, big up!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0