tidsfördriv.

 

Inatt vaknade jag till och skrev ned, som jag trodde var, ett potentiellt förödande bra avslut till min uppsats på en bit papper och småskrattade sedan förnöjt åt min egen förträfflighet innan jag återigen somnade. Idag, efter mycket analyserande, inser jag att det jag skrivit ner är fullkomligt banal, oanvändbar smörja. Det som jag halvt sovandes trodde var något genuint visar sig sedan vara mer på en trivial nivå. Ibland undrar jag vad det är för tossiga ideér som träder fram i sömnen. Alla osammanhängande meningar, alla befängda ordval. Vad döljer sig egentligen bakom i vårt undermedvetna?

Ytterligare än hemmadag men tack och lov för pappas box som onekligen bemästrar konsten att underhålla. Misstänker dock att jag är frisk nog att komma till skolan imorgon. Dessvärre är jag inte föreberedd för morgondagens miniprov i kemin, antar att jag får prata med Andreas innan och fråga om jag eventuellt får göra det lite senare. Hoppas allt löser sig. Hear ya!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0