Säffle.

Nu har jag exakt 3 veckor kvar att jobba på Ica maxi, sen är jag arbetsfri. Mitt vikariat går ut, och tydligen skall de lägga ner alla vikariat från och med januari, antar att de inte behöver lika mycket personal efter julhysterin, då alla är panka. Men det känns faktiskt otroligt skönt. Jag har jobbat där i 10 månader och hämtat allt jag kunnat.  Så nu har jag cirka 2 månader att ägna mig åt annat. Och jag har kommit på vad jag skall sysselsätta mig med. Ett tappert försök att ta körkort! Har redan mailat Säffles trafiksskola med tusentals frågor. Och förhopnningsvis kommer allt gå i min väg. Då har jag även tid att förberedda mig lite, både i läsning och körandet.

När det är klart flyttar jag och Therese till London, i Mars. Wiie! Skall försöka ta kontakt med lite människor på londonsvenskar.com, kanske kan man dela boende med några andra. Om inte, är det bara kul att få sig nya bekanta i ett främmande land. För en gångs skull kör vi inga säkra kort, utan gör något helt crasy som Amanda Frodelius pappa skulle uttrycka det, tsss. 

Idag har jag och Sandra tränat på Friskis&Svettis. Vi har boxat järnet! Hjälp vad mycket aggressioner man får ut. Känner mig som en ny människa idag! 

Igår var jag och Therese hemma hos Anton i sjövik, underbart mysigt med spelning i ett garage, samtidigt som man småttar på ett glas vin, äter pepparkakor med brieost och delar stol med Tirrebirre. Efter en timmas färd tillbaka mot civilisationen däckade båda jag och Daniel efter 5 minuter. 

Ikväll blir det nog bara en hemmakväll framför teven. Skall även försöka ta tag i lite hushållsbestyr såsom städa rummet, dammråttor är inte direkt mitt favorit-djur, men så går det när man är lat. Förövrigt måste damma vara bland de tråkigaste sakerna man kan göra. Imorgon tänkte jag bjuda Daniel på frukost (som jag lovat alltför länge) sen kanske vi tar en tur på stan och förhoppninsvis hittar jag något bedårande till padre. Och då är det bara Daniel kvar, vilket kanske är det svåraste! Män, varför skall ni vara så svåra att köpa till? 

Au revouir fuckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0